IJsberen Felix en Nanu naar AquaZoo Friesland Leeuwarden, dinsdag 24 mei 2016
ZitatAquaZoo Friesland maakt zich op voor de komst van de ijsberen Nanu en Felix. De mannetjesijsberen arriveren naar verwachting op respectievelijk 24 en 27 juni in de Leeuwardense dierentuin.
Op vrijdag 8 juli vindt in de avonduren de speciale opening van het nieuw gebouwde ijsberenverblijf plaats, exclusief voor jaarkaarthouders en genodigden. Vanaf 9 juli zijn Felix en Nanu dan voor iedereen te zien.
IJsbeer Felix in zwembad
Zwembad De Blauwe Golf in Leeuwarden vangt ijsbeer Felix in de eerste weken van juni tijdelijk symbolisch op. Alle kinderen die op deze locatie in deze maand afzwemmen (2, 9, 16, 23 en 30 juni), ontvangen tijdens de diploma-uitreiking een vrijkaartje voor AquaZoo Friesland. Natuurlijk kunnen zij dan ook met Felix en Blauwe Golf-mascotte Weevie op de foto. Vanzelfsprekend wordt er ook ijs gegeten. IJsberen en kinderen zijn namelijk gek op ijs!
Denemarken/Ouwehands
IJsbeer Nanu is 3,5 jaar oud en komt vanuit het Scandinavian Wildlife Park in Denemarken naar AquaZoo Friesland. Felix is 14,5 jaar oud en verhuist vanuit Ouwehands Dierenpark naar het prachtige nieuwe verblijf in Leeuwarden.
Half miljoen
Het ijsberenverblijf heeft een oppervlakte van ongeveer 5000 vierkante meter en vergde een investering van ruim een half miljoen euro. AquaZoo Friesland wil de komende jaren door blijven investeren. Van 100.000 bezoekers per jaar nu, wil het park eerst doorgroeien naar 150.000 en later mogelijk 200.000 bezoekers per jaar. “Wij blijven daarom investeren in dit park. Friesland verdient een mooie dierentuin met aansprekende diersoorten. Wij willen ook dat de Friezen zelf ook trots zijn op AquaZoo Friesland,”aldus parkmanager Jeroen Loomeijer die voor 2017 inzet op de komst van nijlpaarden en nijlkrokodillen.
ZitatDer Aquazoo Friesland bereitet sich auf die Ankunft der Eisbären Nanu und Felix vor. Die männlichen Eisbären werden zwischen dem 24. und 27. Juni erwartet.
Die Eröffnung wird am 08. Juli mit Jahreskartenbesitzer und geladenen Gäste stattfinden Ab dem 09. Juli sind die Eisbären dann für alle Besucher zu sehen.
Die fast naturbelassene Anlage hat eine Grösse von 5000qm, hat eine 1/2 Million EUR gekostet und trägt den Namen "Blue Wave Pool".
Eisbär Felix kommt aus Rhenen, wurde am 24.11.2001 in Wien / Österreich geboren und hat schon erhebliche Reiseerfahrung. Seine Tochter "Flocke" hat ihn sogar mittlerweile zum Großvater gemacht
Eisbär Nanu, wurde am 21.11.2012 geboren und kommt aus dem Scandinavian Wildlife Park Kolind / Dänemark
Der AquaZoo Friesland will in den nächsten Jahren weiterhin investieren und erhofft sich somit 150.000 bis 200.00 Besucher / Jahr
2017 sollen auch Nilpferde und Nilkrokodile im AquaZoo ein neues Zuhasue finden.
@Birgit B Nun warte erst einmal ab, Felix ist ja noch nicht mal in Leuwaarden angekommen. Ich kann mir ausserdem durchaus vorstellen, dass er dort die nächsten Jahre bleiben wird.
LG Conny
Die Erinnerung ist ein Fenster durch das ich Dich sehen kann, wann immer ich will.
Ich verstehe die ganze Aufregung nicht. Ob Felix in Leeuwarden bleibt, nach Nürnberg zurückgeht oder woanders hin kommt, entscheiden weder "die" - wer immer sie auch sein mögen, noch sonst wer. Sondern einzig und allein das EEP.
Lottchen wird im November 2 Jahre alt ... Ich denke dann wird Felix nach Nürnberg gehen. Sie werden dann wieder bestimmt an Nachwuchs denken und das Lottchen wird dann in den Aqua Zoo kommen. Der Zoo möchte ein Pärchen haben. Wie gesagt man muß abwarten Birgit
@Birgit B Zum einen bringen die ganzen Spekulationen rein gar nichts und zum anderen wäre es wirklich klasse, wenn der Felix einfach mal endlich irgendwo bleiben dürfte und nicht immer zum Decken umherreisen muss.
Die Erinnerung ist ein Fenster durch das ich Dich sehen kann, wann immer ich will.
Mir persönlich tut Felix so leid. Diese Rumreicherei von dem Tier geht mir so auf die Nerven. Mir kann keiner erzählen, das diese Reiserei dem Tier gut tut. Leider entscheiden das Menschen, denen das Wohl des Tieres offensichtlich völlig egal ist. Leider ist Felix auch nicht der charmanteste Eisbärmann und es klappt auch nicht mit jeder Gefährtin außer mit Vilma. Ich hoffe, das er den Transport gut übersteht. Leider ist zu befürchten, das er nach Nürnberg zurückkommt. Es beruhigt mich, das wenigstens einige Bären (Lloyd, Yoghi ) diese Rumreicherei erspart wird. Armer Felix!!!!
IJsberen Felix en Nanu naar AquaZoo Friesland Leeuwarden, Mittwoch 28.06.16
ZitatUs Dieretún aflevering 13
Deze aflevering van Us Dieretún bevat een flinke primeur. Na een lange reis arriveerde ijsbeer Nanu afgelopen vrijdag vanuit Denemarken in AquaZoo Friesland hetgeen allemaal exclusief in de docusoap te zien is. AquaZoo Friesland maakt zich nu op voor de komst van ijsbeer Felix. Die arriveert op woensdagochtend 29 juni. Bekijk hem sne
Übersetzung:
ZitatNach einer langen Reise ist Eisbär Nanu am vergangenen Freitag aus Dänemark im Friesland AquaZoo angekommen, was exklusiv in der "Doku-Soap" zu sehen ist. Nun bereitet sich der Zoo auf die Ankunft von Eisbär Felix vor, der am Mittwoch, den 29. Juni eintreffen soll.